Hemmagjord kroppsskrubb
Jag älskar kroppsskrubb, problemet är att dom tar slut så fort och jag har sällan råd att köpa nya hela tiden. Därför provade jag ikväll att göra en egen, och WOW så bra den blev. Jag tyckte den blev bättre än dom jag köpt hittills. Väldigt enkelt att göra själv och det går supersnabbt. Skrubben kommer att dofta av både kokos, choklad och vanilj.
Jag har inte exakta mått på hur mycket av varje jag tog eftersom jag inte gick efter ett recept utan experimenterade lite själv, men här har ni på ett ungefär vad jag använde till en stor burk skrubb:

300 ml kallpressad kokosolja som du smälter några sekunder i micron
Blanda i strösocker efter behag (det ska bli "mojsigt" och inte för löst).
Blanda sedan i 1-2 tsk ekologisk kakao och lite äkta vaniljpulver. Rör om så allting blandas väl.

Den feta kokosoljan är perfekt för vård och smörjning av torr hud, särskilt vintertid. 
Strösockret fungerar som naturlig peeling! Kakao innehåller antioxidanter som är bra för huden och skyddar den mot bla sol, stress och föroreningar. Vaniljpulvret är mest för doftens skull. 



 
Angelica Wåhlin

Åh, vad häftigt!

Svar: Eller hur! :)
Diana Vinqvist

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress